Blog Hypocritical New York Times Takes on Steven Emerson

Share This Post

National News

Hypocritical New York Times Takes on Steven Emerson

by Roger Aronoff

When the New York Times sees a gaffe made on Fox News, it blasts the network in article after article, in this case at least three times, but when its own reporters make basic fact-checking mistakes, the paper’s readers receive casual notice at the bottom of an article.

In some editions of the Times, Stephen Castle and Robert Mackey misidentified the parent company of Fox News, Rupert Murdoch’s title at News Corporation, and “paraphrased incorrectly in some editions” Rupert Murdoch’s Twitter comments. That’s three errors in one article.

These errors were in an article criticizing Steven Emerson, a member of the Citizens’ Commission on Benghazi and Executive Director of the Investigative Project on Terrorism, who mistakenly said that “[A]nd in Britain, it’s not just no-go zones, there are actual cities like Birmingham that are totally Muslim where non-Muslims just simply don’t go in.”

Emerson retracted his statement, saying that he “clearly made a terrible error for which I am deeply sorry,” and Fox News issued an on-air apology regarding the incident. Emerson even made a donation to Birmingham Children’s Hospital. Will The New York Times make similar donations on behalf of its numerous errors in the Castle and Mackey article?

Read more…

Leave a Reply

Share This Post

The goal of this site is to give information. Whether from national sites or locally in Georgia.